Over Gladys Kuurstra

Categories wie

Beleef met Kuurstra Advies de voorpret voor een mooi feest wat daarna kan beginnen: een succesvol project; een verbeterde online organisatie of een goede next step

Gladys Kuurstra

Al ruim 20 jaar ben ik vol passie en met succes actief als online professional. Ik ontwikkelde online strategieën; adviseerde organisaties bij het formuleren van hun online ambities en hielp bij het opstellen en uitvoeren van content marketingcommunicatieplannen. Ik was verantwoordelijk voor de realisatie van compleet nieuwe online platforms en de (her)structurering van online organisaties. Voor managers en MT-leden verantwoordelijk voor oline marketingcommunicatie was ik sparring partner. Ook coachte ik on the job junior en medior projectleiders en product owners.

Gladys Kuurstra – Mind to action!

Goede ideeën afstoffen

Wat me in al die jaren steeds verbaasde, is de hoeveelheid goede ideeën die verborgen liggen in organisaties. Door de waan van de dag raken ze onder gesneeuwd. Of werd er niet geluisterd. Als online strateeg en adviseur sprak ik medewerkers vol goede en vernieuwende ideeën die gefrustreerd raakten, omdat het externen zoals ik wel lukte punten onder de aandacht te brengen of een project te initiëren en te realiseren. Hoe mooi is het om steeds weer te ervaren dat medewerkers tijdens een online project opbloeien en hun verborgen talenten ontwikkelen?! Omdat er dan wel het momentum is en ze eindelijk een podium kregen. Maar ook managers die opeens verantwoordelijk werden voor online marketing communicatie, maar nog (te) weinig ervaring hadden om juiste keuzes te maken kon ik helpen hun collega’s in het MT mee te nemen in de flow.

Online marketingcommunicatie holistisch benaderen

Tijdens de online projecten die ik deed, was het iedere keer weer geweldig te ervaren hoe iedereen intern enorm groeide in zijn of haar rol. Het nog relatief jonge vakgebied online marketingcommunicatie is de laatste jaren gelukkig steeds meer een vast aandachtsgebied binnen organisaties. Maar dit vak is nog volop in ontwikkeling. Ook is het nog te veel een zaak van één afdeling en één manager of directielid. Terwijl een holistische aanpak binnen de hele organisatie noodzakelijk is om uiteindelijk succesvol te zijn en vooral te blijven. Dat bereik je niet met één omvangrijk project, zoals het lanceren van een state of the art website of een compleet nieuw online platform. Aan het einde van een project gaat iedereen toch weer over tot de orde van de dag.

Aanknopingspunten voor de volgende stap

Online aanwezigheid en optimalisatie is permanent én bovendien een verantwoordelijkheid van de hele organisatie. Het begint dus eigenlijk pas na de realisatiefase. Maar: hoe ontwikkel je door? Hoe houd je de aandacht intern vast? Hier wordt online marketingcommunicatie een logisch onderdeel van de totale manier van werken? Met deze vragen kan ik helpen. Zonder er meteen een groot project van te maken. Samen kijken we naar aanknopingspunten om zo eenvoudig mogelijk een volgende stap te zetten.

Focus op reflecteren, structuren en organiseren

Reflecteren, structureren en organiseren zijn onderdelen van mijn manier van werken binnen de projecten die ik deed. Nu licht ik dit er uit als mijn focus. Voor organisaties is hier nog veel winst behalen. Het succes ligt namelijk vaak al binnen organisaties. Het moet alleen in de startblokken of op het juiste spoor worden gezet. Ik help daar graag aan mee, met al mijn kennis en ervaring.

Ervaring bij …

Projecten deed ik onder andere bij: De Nederlandsche Bank (DNB), Ministerie van Financiën, Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RvO), Waterschap Rijn en IJssel, Aedes, Brandweer Nederland, Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie (KNGF), Sociaal Fonds Taxi, Coöperatie VGZ, Bartiméus, Giarte, YPCA – De Radio Fabriek en de Digitale Werkplaats – Google.

Meer over Gladys Kuurstra